tisdag 2 december 2014

Det årliga Lussebaket


I helgen var det dags för det årliga lussebaket.
Visst är det något särskilt med just det baket, det och pepparkaksbaket. Man vet liksom att det nalkas jul. 
Vi bakade så att det stod härliga till, spelade julmusik och försökte komma i stämning. Bara snön som fattades... fortfarande.


Två härliga satser blev det.
En med traditionella "kusar"och så min och A:s favorit - lussebullar fyllda med mandelmassa. 
Smarrigt!


Mina två små hjälpredor var med såklart. Den ena kom farande direkt från ett kalas och utförde sina uppgifter med precision.... iklädd skjorta och fluga.
Jo minsann, ska man göra't ska man göra't med stil resonerar somliga.

Jag har varit i Köpenhamn fram och tillbaka idag. Det har blivit mycket resande sista veckorna och det har slitit lite på mig. Jag är otroligt laddad för ett jullov och att få vila ut och njuta av ledighet. Det är som en hägring som finns där inom räckhåll, men fortfarande lite för långt bort för att bli verklighet.



4 kommentarer:

jannice lindell sa...

Vad gott med lussebullar! Mums . Kram

Lena - gott för själen sa...

Mysigt med de där stunderna med barnen! Det var länge sen nu.

Kram Lena

Hajan sa...

Ja vilka härliga minnen som, poppar upp hos mig. Den tiden är förbi, nu har de egna barnbarn att baka tillsammans med.
Men så är ju livet.
man får leva på minnen.

Anna Stenberg sa...

Mysigt! Vi skall baka i eftermiddag. Varm kram Anna