måndag 21 april 2014

Att ha blivit en sockerråtta igen



Oj vad mycket gott vi ätit i helgen.
Jag som verkligen har hållit igen på godsaker och framför allt på socker tidigare väckte liv i mitt sockerbehov och imorgon är det jag som får ta i med hårdhandskarna igen för att stävja vad som nu vaknat och ligger och lurar som en hungrig varg.


Men är det Påsk så är det och är det någon gång jag tycker att jag  får unna mig precis allt gott jag vill så är det nu. Det svåra blir att hitta tillbaka till mitt "icke sockerätande", och jag tror nog jag har en relativt prövande vecka framför mig.

Nu ska jag ta och gå igenom kameran för det har blivit många bilder knäppta i helgen. Det vackra vädret har gjort att energin och lusten att fotografera lite väcktes ur någon form av dvala.


2 kommentarer:

piccole cose sa...

Det där ser fantastiskt gott ut!!!! Numera äter ingen i vår familj godis så vår påsk var faktiskt helt utan sötsaker. Om man inte ser till den italienska glassen som vi tog ner på strandpromenaden på påskaftonskväll:)
Kram
Rebecca

Johanna | Tillvaron.se sa...

Jag hade motivation att sluta upp med sockerätandet innan påsk - faktiskt. Men insåg att just påsk är den sämsta tidpunkten att försöka, så nu ska jag också ge mig på det. Dock är det väl inte heller lättare nu.