söndag 16 februari 2014

Prinsesskalas


Det blev ett prinsesskalas igår. 
Just nu är Barbie omåttligt populär, vilket också visade sig i presentskörden från släkten, så varför inte en Barbietårta tänkte jag.
Nej, jag bakade den inte själv, det räckte tiden inte till för, och inte heller kunskaperna skulle jag vilja påstå. Men jag köpte en docka och tågade glatt iväg till bageriet. Och visst kunde de tänka sig att baka in Barbie i en prinsesstårta och smycka den som en kjol.
Jag kan säga att uppståndelsen var stooooor när jag i går förmiddag hämtade ut skapelsen. 


Om hon blev glad?
Jag tror inte att ord kan beskriva överraskningen och lyckan i det lilla ansiktet när hon kom hem efter ridningen och såg den ultimata tårtdrömmen för en sexårig barbiefrälst flicka.



Så iförd prinsesskrona, änglavingar och sötaste klänningen från "How to Kiss a Frog" höll hon som vanligt hov och blåste ut de sex ljusen på tårtan.


Japp, det blev en väldigt lyckad födelsedag och födelsedagsbarnet somnade efter en fin dag, alldeles lycklig och utmattad i soffan framför Mello.

Och nu är det Söndag.
Jag är glad och utvilad efter en välbehövlig lång natts sömn. Jag var så himla trött igår efter intensiva veckor, kalas och besök av liten bebis att jag gick och lade mig redan strax efter tio. En lördagkväll!!!
Jag vet inte när det hände senast, lördag eller ej, men jag brukar ju som sagt i princip aldrig komma i säng före midnatt.. även senare än så.

Så nu känner jag mig redo att ta mig an denna söndag och krama ut det sista ur ledigheten innan ännu en intensiv, men spännande vecka tar vid.



5 kommentarer:

Sahra sa...

Bedårande
Både hon o tårtan

Sahra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Casa of Mia sa...

Åh så härligt - vilken tårta! Kram och trevlig söndag

Lina sa...

Så fint! Min snart femåring står och ååååar sig här bredvid. Underbar prinsesstårta! Hurra!

Titta in hos Thess sa...

Vilket riktigt härligt Barbie kalas och en väldigt nöjd och lycklig 6åring som synes :))
Hoppas att ni lyckades ta er igenom en bio alla fem hi hi ;)))

Kram Thess